Falowniki Forum Instrukcje Porady Strona Główna Falowniki Forum Instrukcje Porady


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Falowniki kilka pytań
Autor Wiadomość
Zaba2

Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 2
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-10-06, 17:18   Falowniki kilka pytań

Witam poczytałem trochę o falownikach, a że jest to dla mnie nowy temat to nadal jestem zielony jak trawa dlatego mam kilka pytań :-)

1. Czy da się jednym falownikiem obsłużyć kilka silników niezależnych od siebie?
2. Czy da się jednym falownikiem obsłużyć 2 dokładnie takie same silniki robiące dokładnie to samo?
3.Czy da się obniżyć prędkość silnika z 1450 do 160 obr/min jeśli tak to czy nie będzie za słaby silnik albo czy silnik albo falownik po jakimś czasie się nie spalą?
4.Skąd można zasięgnąć fachową wiedzę na temat podłączenia falowników czyli jaki kabelek gdzie i do czego? Chodzi mi o podstawy krok po kroku.

Jak mi coś znowu przyjdzie do głowy to będę pytał :lol:
 
 
bonanza


Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 436
Skąd: Poland
Wysłany: 2010-10-07, 21:47   Re: Falowniki kilka pytań

1. Czy da się jednym falownikiem obsłużyć kilka silników niezależnych od siebie?

Da się, byle nie w trybie wektorowym. Tak się reguluje np. serie taśmociągów. Potrzeba indywidualnych termików.
Jeśli chodzi o pracę na przemian - to też, styczniki na wyjściu falownika, sterowanie z jakiegoś PLC + dwa garnitury parametrów (drugi silnik, o innej mocy)

2. Czy da się jednym falownikiem obsłużyć 2 dokładnie takie same silniki robiące dokładnie to samo?
jw.

3.Czy da się obniżyć prędkość silnika z 1450 do 160 obr/min jeśli tak to czy nie będzie za słaby silnik albo czy silnik albo falownik po jakimś czasie się nie spalą?
Krózkotrwale - no problem, stale też się da, ale silnik musi mieć obce chłodzenie, falownikowi nic nie grozi.