Falowniki Forum Instrukcje Porady Strona Główna Falowniki Forum Instrukcje Porady


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mpisar
2011-04-04, 11:08
Filtry / dławiki - Prośba o pomoc
Autor Wiadomość
Hani 

Wiek: 36
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 2
Skąd: Tychy
Wysłany: 2011-04-04, 09:23   Filtry / dławiki - Prośba o pomoc

Witam, jestem tu nowy i raczej zielony :P Mam prośbę. Pisze prace magisterską na temat wpływu paramerów wyjściowych falowników PWM i lini zasilającej na silniki indukcyjne. W pracy mam przeprowadzić symulacje w programie PSpice. Posiadam zaprojektowany falownik oraz silnik. Mam to zrobić dla zwykłego przewodu oraz ekranowanego (chodzi o przewod pomiedzy falownikiem a silnikiem), ale również dla wpiętych pomiedzy to filtrów / dławików :
-du/dt
-sinusoidalnego
-silnikowego
Niestety nie potrafie znaleść żadnego schematu jak wyżej wymienione dławiki mają wyglądać :(. Co do przewodu zasilającego to domyślam się ze zwykły to będzie jakiś układ RLC a ekranowany RL. Jeśli ktoś wie jak to ma wyglądać lub posiada jakieś materiały to BARDZO prosze o pomoc :)
Pozdrawiam
 
 
bonanza


Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 436
Skąd: Poland
Wysłany: 2011-04-04, 18:21   

Dławik sieciowy ma za zadanie ograniczyć udary prądowe i zneutralizować pojemnościowy charakter obwodu wejściowego falownika (ładowanie kondensatora - prąd wyprzedza napięcie). Zwykle jest to dławik na 3-kolumnowym rdzeniu z blach. Dławik du/dt ogranicza pasmo częstotliwości wyjściowych (filtr dolnoprzepustowy LC), aby zmniejszyć zakłócenia elektromagnetyczne w przewodach wyjściowych (do silnika). Przewód ekranowany na wyjściu wprowadza pojemność żyła-ekran, który niekorzystnie obciąża falownik, ale takie są obecnie wymogi EMC.